Reklamation & Garanti - Handbolldirect.se

Vi på Handbolldirect.se strävar efter att du som kund alltid ska vara nöjd med ditt köp. Skulle något vara fel på en produkt du beställt har du enligt lag rätt att reklamera den. Här förklarar vi hur det går till och vad som gäller.

Reklamationsrätt (enligt konsumentköplagen)

Som kund har du 3 års reklamationsrätt för ursprungliga fel på varan. Det innebär fel som fanns vid leveransen, även om de visar sig senare.

Du måste reklamera inom 2 månader efter att du upptäckt felet. Vi rekommenderar att du kontaktar oss så snart som möjligt.

Vid godkänd reklamation erbjuder vi:

  • Reparation
  • Byte till ny produkt
  • Prisavdrag
  • Återbetalning (om felet är allvarligt eller ej går att åtgärda)

Vi står för returfrakten vid godkänd reklamation.

Garanti

För vissa produkter erbjuder vi en tillverkargaranti, t.ex. på skor eller teknisk utrustning. Garantin gäller i regel i 12 månader från inköpsdatum och täcker endast tillverkningsfel – inte slitage eller felanvändning.

Garantivillkor specificeras på produktsidan eller i dokument som följer med produkten.

Så här reklamerar du

  1. Kontakta oss på kundservice@handbolldirect.se och ange:
    Ordernummer
    Beskrivning av felet
    Bilder på produkten/skadan
  2. Vi återkommer inom kort med instruktioner.
  3. Vid godkänd reklamation skickar vi dig en fraktsedel för att returnera produkten kostnadsfritt.

Frågor?

Har du frågor om reklamation eller garanti är du varmt välkommen att kontakta oss:

E-post: kundservice@handbolldirect.se 
Telefon: 010 214 66 38
Öppettider: Vardagar 10:00–12:00

Vi finns här för att hjälpa dig.

Kontakta oss

Denna webbplats är skyddad av hCaptcha och hCaptchas integritetspolicy . Användarvillkor gäller.